Tidigare studerande vinner årets marknadsföringspris i NCSC Sweden Awards
Hugo Stenquist, som tidigare har studerat Grafisk producent och formgivare på Yrgo, vann årets marknadsföringspris i NCSC Sweden Awards tillsammans med kollegan Anna Roos.
Den 8 maj korades vinnarna i tävlingen NCSC Sweden Awards 2025 och bland många starka bidrag var det ingen mindre än den tidigare studerande Hugo Stenquist som kammade hem titeln ”Marketing Campaign of the Year”.
Hugo gick Grafisk producent och formgivare under 2019–2021 och jobbar idag som grafisk produktionsledare på Kongahälla Center i Kungälv. Vinnarkampanjen Nattskiftet har han tagit fram tillsammans med kollegan Anna Roos för Kongahälla Center.
Motiveringen från juryn:
”Årets vinnare belönas för sitt mod att tänka nytt och sticka ut – på ett sätt som verkligen fångar uppmärksamheten. Med en kreativ och djärv kampanj har de lyckats nå en yngre målgrupp, något som är särskilt utmanande i en tid där näthandeln ständigt lockar.
Kampanjen utmärker sig genom sin starka visuella identitet, höga genomförandenivå och potential att inspirera andra handelsplatser att våga tänka utanför ramarna. Den bjuder in till en ny värld – både lekfull, fantasifull och inte minst… skrämmande! Ett modigt grepp som visar att upplevelser i fysisk miljö fortfarande kan fascinera, överraska och engagera.”